In de praktijk: Nederland Isoleert

Nederland Isoleert is het grootste na-isolatiebedrijf van Nederland en sinds een paar jaar onderdeel van Essent. Hun missie is simpel: alle huizen in Nederland verduurzamen door middel van het aanbrengen van hoogwaardige isolatie.

Voor zowel de opnames als het vertalen van opgenomen data naar digitale werkbonnen vertrouwt Nederland Isoleert op Bouwapplicatie. Een succesvolle samenwerking waar wij best trots op zijn!

Kwaliteit borgen in het opnameformulier

Nederland Isoleert heeft tientallen isolatie-experts die maandelijks honderden potentiële klanten bezoeken. Tijdens een vrijblijvend adviesgesprek worden er onder andere vochtmetingen gedaan, en alle opties voor isolatie van de woning worden doorgenomen. De adviseur verzamelt heel veel data, en met zoveel adviesgesprekken is het een uitdaging om alles consistent en compleet te houden. Wanneer er informatie ontbreekt, of afspraken niet goed zijn vastgelegd, levert dat later in het proces problemen op. Daarom helpt Bouwapplicatie de adviseur op weg:

 

Het systeem denkt met de adviseur mee

Bij Bouwapplicatie zit veel van het denkwerk in het systeem. De inspecteur volgt de ‘flow’ en beantwoord de vragen, het systeem zet relevante vervolgvragen klaar, doet suggesties en geeft notificaties. Deze suggesties worden getoond aan de hand van ingevulde data, zodat de inspecteur alléén relevante opmerkingen te zien krijgt. Zo is de informatie altijd compleet, worden er nooit vragen overgeslagen en kan de adviseur zich concentreren op een succesvol adviesgesprek.

Heeft de klant meer vragen of heeft de adviseur een geheugensteuntje nodig? Elke vraag is voorzien van een informatieknop, waarachter verdere toelichting over het specifieke onderwerp te vinden is.

Opname vertaald naar een complete digitale werkbon

Bouwapplicatie is door het slimme en efficiënte API koppelvlak naadloos geïntegreerd met de bestaande IT architectuur binnen Nederland Isoleert. Dat betekent dat Bouwapplicatie gemakkelijk klantdata kan inladen en uitwisselen met bestaande systemen. Ook worden de werkbonnen voor opdrachten samengesteld aan de hand van de data die de adviseur verzameld heeft. Zo hebben de uitvoerende collega’s alle relevante informatie vooraf beschikbaar en kunnen zij ten alle tijden inzien wat er gemeten en afgesproken is. Dat bespaart veel tijd en verlaagt de foutgevoeligheid.

Direct tekenen en versturen

Na afronding van een adviesgesprek hoopt de adviseur natuurlijk een opdracht binnen te halen. Wanneer bewoners interesse hebben kan de adviseur meteen doorpakken en direct in Bouwapplicatie de opdracht vastleggen. Bewoners zetten hun handtekening in de app en krijgen met één druk op de knop een opdrachtbevestiging in een automatisch gegenereerd opnamerapport toegestuurd.

 

Vervolgformulieren automatisch klaargezet

Kiest de klant ervoor om Nederland Isoleert een subsidieaanvraag te laten doen? Dan hoeft de adviseur niet in zijn tas te rommelen op zoek naar het machtigingsformulier, dat wordt automatisch klaargezet in het systeem. Overeenkomende gegevens die eerder al zijn ingevuld neemt het systeem automatisch over. Zo kan de adviseur spijkers met koppen slaan en de klant ook dit formulier direct laten ondertekenen. Uiteraard ontvangt de klant een kopie van het machtigingsformulier, met één druk op de knop, direct vanuit Bouwapplicatie.

 

Mogelijkheden voor uw organisatie?

Benieuwd wat Bouwapplicatie voor uw organisatie kan doen?
Neem contact met ons op of plan een demo in!

Demo aanvragen

Demo aanvragen

Benieuwd wat Bouwapplicatie voor uw organisatie kan doen? Wij laten u in 30 minuten zien hoe Bouwapplicatie werkt!

Liever telefonisch aanvragen?
Bel: 085 060 0880

Contact opnemen

Contact opnemen

Heeft u vragen of opmerkingen en wilt u met ons in contact komen? Bel ons op, stuur een e-mail of gebruik het contactformulier.

Bel: 085 060 0880
Email: info@bouwapplicatie.nl

Vraag vrijblijvende demo aan