Het is in de bouw niet ongewoon dat je al snel 30 opleverpunten of 200 antwoorden op opnamevragen registreert. Hierbij telt een project al snel 50 tot 100 woningen waar een aparte registratie van gemaakt moet worden. Tot nu toe was je misschien gewend om deze registraties op papier te doen. Het gevolg van werken op papier is dat alles op kantoor weer gedigitaliseerd moet worden. Dit neemt veel tijd in beslag en het is niet ongewoon dat er fouten gemaakt worden tijdens de registratie. Voorkom fouten en extra werk met de inspectie app voor de bouw.
De inspectie app voor de bouw is ontwikkeld door bouwkundigen, voor bouwkundigen. Hierdoor is de app niet alleen eenvoudig in gebruik, maar voldoet deze ook aan de behoeften voor elk bouwproject. Met de inspectie app leg je snel en eenvoudig gegevens vast. Denk bijvoorbeeld aan het koppelen van foto’s aan locaties en handtekeningen die direct worden gedigitaliseerd. Hiernaast biedt de app handige functionaliteiten. Je kunt bijvoorbeeld NAW-gegevens opnemen, bewonerskeuzes vastleggen en metingen en opnames veilig registreren.
Door het slimme archiveringssysteem in de app, is het makkelijk om per woning informatie terug te halen. Waar je voorheen door stapels papier moest zoeken kun je nu snel en overzichtelijk gegevens inzien. Wil je bijvoorbeeld weten wanneer een inspectie is uitgevoerd in een bepaald bouwdeel, dan heb je deze informatie binnen enkele klikken in de inspectie app gevonden.
Als je de inspectie app voor de bouw in gebruik neemt dan zorgen wij ervoor dat je toegang hebt tot de basisbibliotheek. Hierin vind je diverse inspectielijsten die je kunt aanpassen. Met behulp van een eenvoudig drag and drop systeem kun je de lijsten uitbreiden of onderdelen verwijderen. Zo zorg je ervoor dat de app perfect werkt voor jouw bouwproject.
De bouwapplicatie is tevens een instrument waardoor je efficiënter samenwerkt met collega’s en betrokken bij het project. De focus ligt namelijk op communicatie over afspraken en kwaliteit. De app maakt het met enkele klikken mogelijk om eenvoudig informatie te versturen. Denk bijvoorbeeld aan bestanden als tekeningen, rapportages, inspecties en andere documenten. Door snel en makkelijk informatie te delen zorgt de app voor een leidraad in voortgang en het uiteindelijke resultaat.
Een groot voordeel van de inspectie app voor de bouw is dat de lijst dynamisch is. Dit betekend dat vervolgstappen die niet mogelijk zijn op basis van antwoorden, ook niet worden getoond. Hierdoor voorkom je faalkosten, teleurstelling en stress tijdens het bouwproject.
Elke inspectie deel je eenvoudig via een PDF rapport in de app. Je kunt de lijst met enkele klikken delen met alle betrokkenen van het project. Als je een groter project hebt dan kunnen alle projectgegevens geëxporteerd worden naar Excel. Vervolgens kun je met gebruikersrollen bepalen wie de documenten mag inzien, bewerken, verwijderen of aanmaken.
Ben jij benieuwd naar hoe de inspectie app voor de bouw past in jouw bedrijf of project? Neem nu contact met ons op voor meer informatie.